Pohodová chvilka poezie - 1. část

Naši zaměstnanci jsou empatičtí, šikovní a mají skvělý přístup k lidem. Jsou to lidé mnoha kvalit, jednou je z nich je také básnické nadání. V tomto článku vám přinášíme jejich básnická díla na téma POHODA.



NAŠE POHODA
Jedu městem ranní mlhou, 
hle co tu svítí přede mnou.
Je to možná náhoda,
ale cedule hlásí Seniorcentrum Pohoda.


Hodím blinker, jedu k bráně,
nikde nikdo, jen nějaký muž nese hrábě.
Ptám se mile - "Je to tady Pohoda?
Stala se mi příhoda,
že navigace mě zavedla
až k vám do dvora."

"Co tu chcete, milá dámo,
nikoho sem nepustím,
je to přízně zakázáno."

"Milý pane, jdu se zeptat na práci,
na Facebooku psali, že je to lahoda, 
tak jsem tady a vidím cedule Pohoda." 

Sunu se pomalým krokem do haly,
mám stále velké obavy 
a nic mi nejde do hlavy.

Na recepci mě vítá paní, 
co tu chci a jaké že mám přání.
Milým hlasem povídám:
"Jdu na pohovor, prosím vás."
Paní řekne: "Stůjte tady, 
zavolám šéfku, ta si ví rady."

Srdce mi buší jako o závod,
štamprdla by mi přišla vhod.

Když se náhle kolem mne mine menší paní,
nese léky a nějaké psaní.
Za ní běží kvapem asi sestra s ultrazvukem.

Někde slyším zpívání,
asi mají dlouhou chvíli, 
tak si pějou, až to kvílí.

V tom se blíží mladá paní. 
"Jsem tu ředitelka," praví. 
"Máte zájem o práci?"
"Ano," hlas ve mně burácí.
"Ráda bych tu s vámi byla, 
o radosti, starosti se podělila."

Šéfka na mě mrkne okem.
"Zítra přijďte brzy ráno, 
o vše je tady postaráno."

Tak jsem tady, tu mě máte, 
díky malé náhodě
pracuji zde v Pohodě.


CO JE POHODA
Pohoda ist cool.

P = Die Hand reichen.
       Podat ruku.

O = Umarmen.
       Obejmout.

H = Das Herz.
       Srdce.

O = Der Mut.
       Odvaha.

D = Danke.
       Děkuji.

A = Die Arbeit.
       Práce.

Vielen Dank.
             
autorka: Marichen


Lucie Suchopárová a tým, Seniorcentrum Pohoda

Komentáře

Oblíbené příspěvky